דו"ח המבקר: אפלייה בב"ב, ומחסור במים בעת חירום

נתי קאליש No Comments on דו"ח המבקר: אפלייה בב"ב, ומחסור במים בעת חירום

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן מפרסם דו"ח נרחב שנוגע לנושאים המערכתיים והכלכליים בישראל. רשויות מקומיות ובתי חולים אינן ערוכות לאספקת מים בשעת חירום, תופעת גניבת פריטי דואר נמשכת, והעסקים בבני ברק אינם זוכים לסיוע כמו עסקים בתל אביב.

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן צילום: פלאש 90
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן מפרסם היום את דו"ח מבקר המדינה בנושאים המערכתיים והכלכליים במדינת ישראל. המבקר מתייחס לחלוקת הגז הטבעי וכותב: "ישראל מוציאה את הגז מהים – אבל לא מחברת אותו למפעלים ולאזרחים ובכך נמנע חיסכון של מאות מיליוני ש"ח"

המבקר מוסיף ומתייחס לבנקאות הדיגיטלית בישראל וכותב: "הדיגיטציה הגדילה את רווחי הבנקים – אבל הם לא הוזילו את השירות לאזרח" גם בעניין זכויות הצרכנים אומר המבקר כי: "הצרכנים אינם מוגנים מספיק מפני עסקים הפוגעים בזכויותיהם – הרשות להגנת הצרכן פתחה רק 3 תיקים פליליים נגד עסקים".

המבקר מתייחס בהרחבה לתופעת גניבת פריטי דואר. "מהנתונים שמסרה מחלקת הביטחון לנציגי משרד מבקר המדינה עולה כי במהלך התקופה שמינואר 2017 ועד סוף שנת 2021, התרחשו 98 חקירות ובדיקות במחלקת הביטחון של החברה (כ-20 אירועים בממוצע לשנה) שעסקו בפגיעה בדואר מחו"ל".

בהתייחסות לנזקי עבודות הרכבת בגוש דן טוען המבקר כי העסקים בבני ברק אינם זוכים לסיוע כמו עסקים בתל אביב. "עסקים הסמוכים למקטע התת-קרקעי של הקו האדום בתחום רמת גן ובני ברק אינם נהנים מקרן דומה לזו שהקימה עיריית תל אביב בשיתוף משרד האוצר, ואינם יכולים לקבל סיוע שלו זכאים עסקים בתל אביב, וזאת אף שחלק מתקציב הקרן הוא תקציב מדינה המוקצה על ידי משרד האוצר. נובע מכך חוסר שוויון בין עסקים בתחומים מוניציפליים שונים" כותב המבקר.

המבקר מתריע על כך שרשויות מקומיות ובתי חולים אינן ערוכות לאספקת מים בשעת חירום. מבקר המדינה בדק ומצא שכ-2.4 מיליון תושבי ישראל (כשליש מתושבי הרשויות המקומיות שנבדקו) מתגוררים ברשויות מקומיות שאינן ערוכות כנדרש לאספקת מים בשעת חירום.

שיעורי הרשויות המקומיות שנבדקו ואינן ערוכות במידה מיטבית לאספקת מים בחירום הם: כ-58% מהרשויות המקומיות המתואגדות בתאגידי מים אזוריים; כ-62% מהרשויות המקומיות החייבות בתיאגוד וטרם התאגדו שנבדקו; וכ-57% מהמועצות האזוריות. עוד עלה כי 40 (כ-75%) מהרשויות המקומיות המתואגדות, שמידת היערכותן למשבר מים אינה מספקת, שוכנות באזורים בעלי עצימות גבוהה של 8 ומעלה לרעידת אדמה.

כמו כן, על פי נתוני הדו"ח משתמשי הרכבת הקלה בירושלים מצביעים על צפיפות וחוסר ביטחון. בדו"ח קובע המבקר כי: "על משרד התחבורה וצוות האב להמשיך לפעול לשיפור השירות, ובעיקר להעלות את תדירות הרכבות כדי להקטין את הצפיפות בהן".

 



0 תגובות